"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dijous, 20 de març del 2014

10 CONSELLS PER MILLORAR LA CORRECCIÓ DE TEXTOS


 

Avui recomanem un llibre del Daniel Cassany i aprofitem per mostrar-vos un recull de deu consells per millorar la correcció de textos. El llibre en qüestió és diu "Reparar l'escriptura. Didàctica de la correcció de l'escrit.".

1. Corregir només el que l’alumne pugui aprendre. No paga la pena dedicar temps a corregir aspectes o faltes per a les quals l’alumne no està preparat.

2. Corregeix quan l’alumne tingui fresc el que ha escrit; és a dir, en el moment en què ho escriu o poc després. No deixis passar gaire temps entre la redacció i la correcció.

3. Si és possible, corregeix les versions prèvies al text, els esborranys, els esquemes, etc. Recorda que és molt més efectiu que corregir-ne la versió final.

4. No facis tota la feina de correcció. Deixa alguna cosa per als teus alumnes. Marca les incorreccions del text i demana’ls que en busquin ells mateixos la solució correcta.

5. Dóna instruccions concretes i pràctiques i oblida els comentaris vagues i general. Per exemple: “reescriu el text, fixa’t en aquest punt, amplia el 3r paràgraf, escriu frases més curtes, afegeix més punts o comes al 2n paràgraf...”. Escriu o digues coses que l’alumne pugui entendre.

6. Deixa temps a classe perquè el alumnes puguin llegir i comentar les teves correccions. Assegura’t que les llegeixen i que les aprofiten.

7. Si pots, parla individualment amb cada alumne. Corregeix-ne oralment els treballs escrits. És més econòmic, pràctic i segur.

8. Dóna instruccions perquè els alumnes puguin autocorregir-se, ensenya’ls a consultar diccionaris i gramàtiques, dóna’ls pistes sobre la mena d’errors que han comès, estimula’ls perquè revisin l’escrit...

9. No tinguis pressa per corregir-ho tot. Pren-te temps per corregir acuradament cada escrit. Assegura la qualitat de la correcció, tot i que la quantitat se’n ressenti.



10. Fes servir la correcció com un recurs didàctic i no com una obligació. Utilitza tècniques de correcció variades. Adapta-les a les característiques de cada alumne.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada