"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dimarts, 10 de desembre del 2013

EMOCIONS I APRENENTATGE

Per la xarxa he trobat aquest article on detalla 10 claus per entendre les emocions que més afecten l'aprenentatge.

Com afecta l'estat anímic al nostre aprenentatge o al del nostre alumnat? 
Les persones amb autisme tenen emocions ?
Què passa si un alumne o una alumna té un trastorn emocional ? 
Des Edudemic ens porten aquesta aportació tan fonamental per als i les docents. 

Les emocions que impacten sobre l'aprenentatge estan en un espectre .
El MIT ha realitzat un estudi , precisament , entorn d'això , conclouen que aquests sentiments no existeixen tal com una nebulosa , sinó en 5 espectres diferents: cada espectre afecta de manera especular al rendiment general. Són els següents:
Ansietat - confiança
Avorriment - Fascinació
Frustració - Eufòria
Animat - Desanimat
Terror - Encanteri

La memòria desencadena respostes
Hi ha un motiu fisiològic per justificar que l'estat anímic influeixi sobre l'aprenentatge : la comunicació entre el sistema límbic , la tija cerebral i l'escorça . Els records positius poden obrir la ment i ajudar el nostre alumnat i a nosaltres  mateixos , els records negatius fan que sigui difícil captar i retenir infomació important . Per exemple , l'ansietat matemàtica és una manifestació molt comú: els pensaments i les emocions nocives s'acumulen i impossibiliten avançar.

Les emocions SÓN aprenentatge
Comprendre-les, processar-les i manejar- és una experiència d'aprenentatge , per això és important que els / les professors / es comprenguin com afecten aquestes als seus alumnes. El programa d'Aprenentatge Social i Emocional - Mark Greenberg - persegueix que els i les estudiants siguin capaços de pensar i sentir d'una forma saludable . Aquestes estratègies són tan pertinents i necessàries com els números i l'abecedari .

Sí, en l'espectre autista també hi ha emocions
El perillós estereotip pinta individus que, entre altres coses , són incapaços de sentir emocions . En realitat , els nens i les nenes amb TEA lluiten per comprendre i expressar els seus sentiments . Aquest desafortunat mite persegueix a tota la societat i al món acadèmic , però comprendre aquesta realitat , darrere de la seva condició estigmatitzada , és l'únic que ens ajudarà a adaptar el nostre ensenyament a l'aula .

Universitat de Cambridge va desenvolupar la primera enciclopèdia del món de les emocions
Si treballem amb alumnes i alumnes en l'espectre de l'autisme , el DVD Mind Reader seria un recurs valuós . Algunes persones amb autisme - no totes - reconeixen tenir dificultats per identificar expressions facials que indiquen sentiments aliens .

Les pertorbacions emocionals són condicions mèdiques
En funció del nivell de gravetat poden caure en el sac de "dificultats d'aprenentatge" . Les fonts poden ser molt variades i la forma de manifestar-ho, d'exterioritzar , també . Els símptomes depressius poden ocasionar problemes referents a la retenció de la infomació

Les persones creatives experimenten més emocions positives
A la Universitat de Toronto han desmuntant un estereotip : les emocions negatives alimenten la creativitat millor que les emocions positives . En realitat , les emocions positives augmenten el pensament innovador , la capacitat de síntesi ... En un estat anímic pessimista , la distracció és més gran . Un bon clima d'aula afavoreix les qualificacions i les actuacions dels nostres alumnes i les nostres alumnes .

Els estudiants positius són més productius
Una aula amb un baix nivell d'ansietat en l'alumnat implica una major productivitat , creativitat i flexibiliadad cognitiva , així com un estat d'ànim elevat que millora la interacció dels i les estudiants . Els equips directius han d'esforçar-se per assegurar que les seves escoles , col·legis i instituts siguin llocs segurs en el sentit més ampli de la paraula .

Els traumes poden ser crònics o degut a una sola experiència
La depressió , ansietat , ira i irritabilitat afecten l'acompliment diari , a l'atenció, la memòria , la productivitat ... Els i les professionals de l'educació han de saber identificar símptomes que ens indiquen que algun alumne o alumna està patint , concretament , cal identificar els traumes, ja que aquests revessos s'han d'abordar seriosament dins i fora del centre educatiu

Els trastorns emocionals afecten molts adolescents
Concretament , al 14 % dels i les joves nord-americans entre 13 i 18 anys . És més, un 4.7 % pateix greus trastorns ( bipolar , depressiu major i distímic ) . Les noies adolescents són especialment vulnerables .

Font: escuela20.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada