"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dimarts, 29 de gener del 2013

10 ENIGMES


Us presetem uns enigmes per compartir a l'escola. Al final hi ha les respostes dels 10 enigmes però val la pena que us trenqueu el cap. 
A veure quants en treieu?

1- Totes les camises que tinc són blanques menys dues i també totes les camises que tinc són vermelles menys dues i alhora totes les camises que tinc són grogues menys dues. Quantes camises tinc?



2-Una senyora diu a la seva amiga: "fa dos dies el meu fill tenia set anys, però l'any vinent en farà nou". Com és això possible?




3-Un home deixa un nenúfar en un estany l'1 de juny. Aquesta planta es reprodueix de manera que cada dia hi ha el doble que el dia anterior. Si l'estany queda totalment cobert de nenúfars el 30 de juny, quin dia estaria coberta justament la quarta part (1/4) de l'estany?




4-Joan, Ricardo i Alex sopen durant tres dies una hamburguesa cadascun. Per això disposen d'una planxa en què caben només dos hamburgueses. Cada costat de l'hamburguesa triga 3 minuts a fer-se. El primer i el segon dia cuinen Joan i Ricardo i ambdós inverteixen 12 minuts en fer les 3 hamburgueses. Posen 2 hamburgueses a la planxa i les fan pels dos costats, total 6 minuts. Després posen la tercera hamburguesa i la fan pels dos costats, de manera que triguen 6 minuts més i un total de 12 minuts. El tercer dia cuina Alex i només triga 9 minuts en fer les 3 hamburgueses. Com pot aconseguir-ho?



5-Si estàs participant en una cursa i avances al segon, en quina posició acabaràs la carrera? 


6-A un arbre vaig pujar, on pomes hi havia, si pomes no vaig menjar i pomes no vaig deixar. Quantes pomes hi havia? 


7-Si dic cinc per quatre vint, més dos, igual a vint-. És cert o fals? 


8-Tinc tantes germanes com germans, però els meus germans tenen la meitat de germans que de germanes. Quants som? 


9- Per què no pots recuperar un bitllet de 25 euros que s'endú una ventada?

10- Un cotxe de color negre va a tota velocitat amb els llums apagats, entra en un carrer que no té fanals, on cap casa té els llums encesos. De sobte se li creua un gat negre. Malgrat tot, el conductor el pot esquivar. Com ho pots explicar?.




SOLUCIONS:

1- Té 3 camises
2-Ahir va ser el seu aniversari
3-El dia 28 de juny
4-Posen 2 hamburgueses a la planxa: 3 min.
Després li donen la volta a una i treuen l'altra, posant la tercera en el seu lloc: 6 min.
Ja hi ha una feta, i ara posen per l'altra cara les dues: 9 min.
5- 2 º (no he avançat a l'1 º)
6- 2 (Hi havia 2 "pomes", vaig menjar 1 "poma" i vaig deixar una "poma")
7-Cert (5 x 4,20 + 2 = 23)
8-7 (3 germans i 4 germanes)
9- No hi ha bitllets de 25 €
10-És de dia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada