"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dimecres, 9 de febrer del 2011

Una imatge senzilla i neta que vull compartir amb vosaltres, és aquesta:

Si, la nostra escola. Mireu la imatge me l'ha passat un bon amic i un altre bon amic de l'escola m'ha aconsellat millorar la comunicació amb tots vosaltres. Encara que no ho sembli sóc una persona que escolto molt als que tinc al costat i ves per on m'hi he posat.
La meva intenció és alimentar aquest blog setmanalment amb propostes, idees, somnis, realitats, pensaments i vida... molta vida de l'escola!
Avui una reflexió que vull compartir amb tots. Amb el Litus vam estar parlant de les entrevistes, molta gent ha vingut a la nostra escola, a veure'ns, a interessar-se i no podeu imaginar quina bona imatge arriba a tenir la nostra institució. A mode de reproducció literal us faig una aproximació del que ens arriba a dir la gent:
- Com és que tothom diu que sou més que un col·legi?
- Les meves companyes de feina (que porten els nens a l'escola) m'han dit que ni m'ho pensi ... que de cap a Maristes perquè amb l'educació no s'hi juga.
- Jo posaré d'opció Maristes i no penso escriure ni segona opció (aquesta me l'han dit moltes vegades però per ètica els he aconsellat que mai està de més tenir un pla B).
- (Al final d'una entrevista)Escolta, teniu una escola molt bonica i la gent sembla molt agradable (Gràcies senyora!).
- (Una mare professora d'anglès de secundària després de veure el Yellow en directe amb alumnes de 5è) On s'ha de firmar!
I moltes, moltes més anècdotes que m'han ajudat a conscienciar de tot el que estem fent. De vegades, nosaltres, que estem immersos a l'escola només veiem els defectes, els detalls que no funcionen. Jo mateix he obert més els ulls i he vist que si, que tenim una escola collonuda! (perdoneu, no m'he pogut aguantar l'expressió) i que treballant conjuntament encara podrem seguir fent-ho millor perquè (ja acabo que m'estic passant)... JUNTS CONSTRUÏM!

Amb apreci,
Joan Pifarré Vidal

3 comentaris:

  1. No sé si he de ser jo el que ha de ficar el primer comentari però estic tan i tan content que hi hagi una part tan humana i d'aturar-nos i poder llegir amb les teves paraules que ho estem fem bé...gràcies per l'oportunitat de compartir aquest escrit amb tota l'escola!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Joan gràcies perquè junts construïm. Segur que no som el millor col·le del món i tenim molt camí a recòrrer. Però el que és innegable és el patrimoni humà que hi ha dins les quatre parets centenàries. És aquest equip el que ens permet cada matí somiar, crear, avançar, construir...
    Tot és possible!

    ResponElimina
  3. Felicitats pel blog, Joan! Encantada d'acompanyar-te també des de la lectura. Espero el proper...

    ResponElimina